Twoim śladem - A. Meredith Walters 📖

W dzisiejszych czasach na młodych ludzi czai się wiele niebezpieczeństw. Pokusy napływają z każdej strony wystawiając na próbę nie tylko powściągliwość, lecz i zdrowy rozsądek wkraczającego w dorosłość człowieka. Niektóre z nich są dość niewinne, w miarę nieszkodliwe, a inne niezwykle niebezpieczne. Książka, o której chciałabym Wam dzisiaj opowiedzieć, to historia o miłości i narkotykach, z olbrzymią przestrogą - oto "Twoim śladem".


Aubrey, studentka psychologii, jest koordynatorką w grupie uzależnień. Mieszka z koleżanką w wynajętym mieszkaniu. Pewnego razu koleżanka trafia do "latającego" klubu Kompulsja, oferującego narkotyki i alkohol. Prymuska Aubrey nigdy by się tam nie wybrała, ale trzeba było ratować przyjaciółkę. Miejsce wydało jej się odpychające i magnetycznie przyciągające zarazem… Poznaje tam tajemniczego Maxxa Demelo, który wzbudza jej zachwyt nieprzeciętną urodą i charyzmą. Aubrey nic nie wie o drugim życiu Maxxa. Czy podąży jego śladem?

Przyznaję, dosłownie chwilę po skończeniu książki nadal jestem pod jej wpływem. Nie chodzi wcale o to, jak bardzo jestem pod wrażeniem. Cały czas jestem poruszona obrazami, które przyszło mi ujrzeć oczyma wyobraźni. Nigdy nie miałam styczności ani z samymi narkotykami, jak i osobą pod ich wpływem. Być może właśnie dlatego przedstawione sytuacje tak mocno na mnie oddziałują.

Autorka w bardzo wyrazisty i obrazowy sposób opisała głód narkotykowy, jego wpływ na ludzką psychikę oraz zachowanie człowieka przed i po zażyciu. Właśnie to sprawiło, że podczas czytania z każdą kolejną stroną byłam w coraz większym szoku i amoku. Nawet na chwilę nie chciałam się oderwać. Bez słowa sprzeciwu dałam się porwać historii, która była dla mnie czymś całkowicie nieznanym.

Aubrey to dziewczyna z przeszłością i życiową misją. Maxx dla odmiany to chłopak prowadzący podwójne życie i stanowiący wielką zagadkę. Nie zamierzam zdradzać nic więcej na temat głównych bohaterów - "przyjemność" z poznawania ich historii pozostawiam czytelnikom. Chciałabym jednak napomknąć, iż sceny z udziałem Maxxa były dla mnie główną przyczyną kontynuowania czytania. Owa postać jest jednocześnie tak skomplikowana i paradoksalnie prosta do przejrzenia, że śmiało mogę określić ją mianem najciekawszego bohatera książki.

"Czy było warto?"

Powyższe pytanie niejednokrotnie zostaje zadane w książce. Jednak niewątpliwie można by je zadać każdemu, kto sięga po narkotyki lub w tej chwili popularne dopalacze. Często młodzi ludzie nie zdają sobie sprawy z zagrożenia, bądź zwyczajnie je ignorują. A z tymi substancjami nie ma zabawy. W jednej chwili mogą sprawić, że czujesz się, jak nigdy w życiu, że cały świat jest pełen kolorów, by po chwili zacząć wyniszczać od środka twój organizm. 

"Powstaję jak Feniks z popiołów jako lepszy człowiek."

Warto pamiętać, iż z każdego nałogu można wyjść, a przynajmniej należy próbować. Dotyczy to nie tylko narkotyków, ale i papierosów, alkoholu. Osoby mające problem z używkami powinny każdego dnia podejmować ciężką walkę, aby na jego koniec móc z dumą w głosie powiedzieć "podjąłem się próby, dzisiaj się nie udało, ale w końcu zwyciężę".

Bardzo serdecznie polecam książkę "Twoim śladem" głównie młodzieży, do której jest ona skierowana. Zawiera bardzo ważne przesłanie, z którym każdy nastolatek powinien się zapoznać. Mam również nadzieję, że dzięki zawartej przestrodze, ktoś zdoła uniknąć życiowego błędu.

Moja ocena książki: 

Niedługo, bo już 5 lipca, premierę będzie miała druga część cyklu "Twisted love" - "Wróć za mną". Jeśli jesteście ciekawi dalszych losów Aubrey i Maxxa, to koniecznie trzymajcie rękę na pulsie. Ja wyczekuję tego tytułu z niecierpliwością!

10 komentarzy:

  1. O rany, to całkowicie coś dla mnie! <3
    xx,
    http://pattzy-reads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie po nią sięgnij! Jest tego warta :)

      Usuń
  2. Nie czytałam książek o tej tematyce, chyba czas to zmienić :)

    Pozdrawiam
    ver-reads@blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie była to pierwsza książka o takiej tematyce, po którą sięgnęłam :)

      Usuń
  3. Cudowna recenzja, naprawdę zainteresowałaś mnie książką 😊

    http://zofiawkrainieksiazek.blogspot.gr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i bardzo się cieszę :) Sądzę, że jest to tytuł warty poznania!

      Usuń
  4. U mnie czeka do przeczytania, ale właśnie z tego powodu, że niedługo druga część muszę koniecznie przeczytać. Bardzo śliczny blog i oczywiście zostaje na dłużej :D
    http://podroozdokrainyksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też premiera drugiej części przyparła do muru i dzięki temu w końcu sięgnęłam po pierwszy tom, który leżał na półce od swojej premiery :)

      Usuń
  5. Mam i nie umiem się doczekać lektury! :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna recenzja, - jak wszystkie Twoje recenzje. Po ich przeczytaniu wzięłam się do czytania tych książek. I nie zawiodłam się. Po tę książkę też sięgnę :))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 Książkowa Pasja , Blogger