Szklany tron - Sarah J. Maas 📖

"Szklany tron" to pierwszy tytuł autorstwa Sarah J. Maas, po który zdecydowałam się sięgnąć. Mocne nastawienie na fantastykę oraz masa dobrych recenzji skłoniły mnie do zakupu dwóch pierwszych części cyklu oraz dodatku - opowiadań zebranych w jednej książce, w polskim wydaniu pt. "Zabójczyni". Oto recenzja pierwszej części cyklu.


Legendarna Celaena, bezlitosna zabójczyni nie mająca sobie równych. "Szklany tron" to początek jej historii. Co prawda nie mówimy tu o początku w sensie chronologicznym, gdyż pierwsze spotkanie z Celaeną jest przedstawione w "Zabójczyni". Ja jednakże chciałabym się skupić na pierwszym tomie serii, który miałam okazję przeczytać prawie rok temu.

Celaena Sardothien odbywała ciężką karę za swoje przewinienia wystarczająco długo, by przyjąć propozycję, z której nie skorzystałby nawet szaleniec: jej dożywotnia niewolnicza praca w kopalni soli nie musi kończyć się dopiero z dniem jej śmierci, jeśli tylko dziewczyna zdecyduje się wziąć udział w turnieju o miano królewskiego zabójcy. To będzie walka na śmierć i życie, ale Celaenie nieobce są tajniki fachu zawodowego mordercy. Jeśli się jej powiedzie, po kilkuletniej służbie na królewskim dworze odzyska wolność. Jeśli nie – zginie z rąk któregoś z przeciwników: złodziei, zabójców i wojowników, najlepszych w całym królestwie. Szanse na pomyślne przejście wszystkich etapów turnieju są niewielkie, ale Celaena nie ma nic do stracenia.
Pod okiem wymagającego dowódcy straży rozpoczyna przygotowania do starcia z najgroźniejszymi osobnikami królestwa. Wkrótce jednak pojawiają się komplikacje: ginie jeden z uczestników turnieju, a niedługo potem podobny los spotyka innego rywala młodej zabójczyni.
Czy Celaena zdoła dowiedzieć się, kto stoi za tajemniczymi zabójstwami? Czasu jest coraz mniej, a dziewczyna musi mieć się na baczności – zabójca może obrać za kolejny cel właśnie ją. Śledztwo doprowadzi do odkryć, których nigdy by się ni niespodziewała.

Sarah J. Maas jest bez cienia wątpliwości w tym momencie moją ulubioną autorką. Prostota używanego przez nią języka, elementy fantastyczne wprowadzane na każdym kroku oraz świetnie wykreowane postacie sprawiają, że nie umiem oderwać się od jej książek.

Niejednokrotnie natknęłam się na stwierdzenie jakoby "Szklany tron" był jednym z wiodących tytułów literatury fantastycznej. Po przeczytaniu mogę podpisać się pod tą deklaracją trzykrotnie! Stworzony świat i umieszczona w nim Celaena to uzależniające połączenie. Dziewczyna jest jedną z nielicznych żeńskich postaci spotykanych w literaturze, która ma tak silny charakter i hart ducha.

Magia, zagadki, tajemnice wypływające na każdej stronie oraz świetni bohaterowie to cechy, których nie można odmówić owemu tytułowi. Bez dwóch zdań jest to naprawdę dobry początek zapewne jednej z lepszych serii, którą dane mi będzie przeczytać. Czytając ostatnią stronę byłam zaciekawiona oraz pochłonięta przez chęć poznania dalszych losów zabójczyni.


Na koniec muszę wspomnieć, jak cudowną koncepcję okładki ma "Szklany tron". Celaena w pięknej białej sukni, z rozpuszczonymi włosami i ze sztyletami w dłoniach - taki obraz zdobi tył książki. Przód natomiast ukazuje bohaterkę również z bronią, ubraną jednakże w ciemne ubrania stanowiące jej zwyczajowy strój. Patrząc jednocześnie na przód i tył książki możemy dostrzec, iż tworzą one wspólny obraz - ukazują dwie różne strony głównej bohaterki.



Moja ocena książki: 

13 komentarzy:

  1. Znakomita recenzja.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja! A serię kocham całym serduszkiem ❤ Jedna z najlepszych jakie czytałam 😄

    https://zofiawkrainieksiazek.blogspot.gr/

    OdpowiedzUsuń
  3. Szklany Tron był moją ulubioną serią... dopóki nie przeczytałam Dworu Furii i Mgły :D Polecam Ci gorąco wszystkie książki Sary! Jest po prostu ge-nial-na! :D Jestem totalnym Maasowym świrem xD
    P.S.: Co do okładki to Królowa Cieni ma wspaniały tył - nawiązujący do fabuły tomu (jak chyba wszystkie, ale ten jest wyjątkowy pod tym względem):3 Miłego zaczytywania się w dalsze części!

    Pozdrawiam!
    Nadrabiająca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem po lekturze trzeciego tomu i po jednym Dworze, ale uwielbiam Panią Maas!

      Usuń
  4. Uwielbiam Szklany Tron (kto by pomyślał? :D) i niedługo mam zamiar przeczytać od początku całą serię. Kocham tę historię ;)

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podzielam twój entuzjazm, jak można go nie uwielbiać? :D

      Usuń
  5. Od niedawna właśnie planuję przeczytać "Szklany Tron", ale czas mi na to nie pozwala, no i budżet :D ale miło się czytało recenzję.

    Pozdrawiam!
    http://sunreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko będziesz mieć możliwość to nie czekaj i sięgnij po "Szklany tron" :)

      Usuń
  6. Uwielbiam Sarę J. Maas! Ona pisze w niezwykle uzależniający sposób, a każda jej kolejna książka jest jeszcze lepsza od poprzedniej! To niesamowite, jak bardzo się rozwinęła na przestrzeni całej serii, nie tylko jej świat staje się coraz bardziej dopracowany, a fabuła intrygująca, ale także jej styl uległ cudownej przemianie. Mogłabym się tak w nieskończoność nią zachwycać i strasznie się cieszę, że tobie również przypadła do gustu!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P. S. Zapomniałam napisać, że masz przecudowny nagłówek, zakochałam się!

      Usuń
    2. Ciszę się, że podzielamy entuzjazm do twórczości Maas! Uczucie, że ktoś Cię rozumie jest miłe :)

      Dziękuję! Wykonane przez Olę z bloga www.atramentowasowa.blogspot.com :)

      Usuń
  7. Dobrze napisana recenzja : krótka i bez spoilerowa ,czyli taka jaka powinna być 😸

    "Magia ,zagadki ,tajemnice" - od jakiegoś czasu mam w planach przeczytanie tej serii i w ogóle kupienie jej ,a te słowa jeszcze bardziej mnie przekonują. Uwielbiam magię i tajemnice 💕😸

    http://libros-de-luna.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupuj, bo naprawdę warto! Uwielbiam twórczość Maas 😄

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 Książkowa Pasja , Blogger