Król Kruków - Maggie Stiefvater 📖

"Krzyczą tylko ci ludzie, którzy mają zbyt ubogie słownictwo, żeby szeptać."

Ostatnimi czasy bardzo często napotykałam w internecie opinie i zdjęcia serii Król Kruków. Zaliczenie jej do pośredniego gatunku fantasy ze szczyptą romansu momentalnie przyciągnęło moją uwagę i spowodowało, iż bardzo chętnie zakupiłam całą serię. Po lekturze pierwszego tomu moje przemyślenia go dotyczące są następujące...


Pierwszy tom magicznej sagi.
Jedna dziewczyna i trzech chłopaków.
Blue pochodzi z rodziny wróżek, jest medium do kontaktów ze światem zmarłych.
Gansey, Adam i Ronan, trzej przyjaciele w elitarnej szkoły dla chłopców, obsesyjnie poszukują tajemniczych linii mocy legendarnego Króla Kruków - Glendowera.
Z ich powodu pozornie ciche i spokojne miasteczko staje się scenerią niezwykłych wydarzeń.
Gdy razem z Blue trafią do magicznego lasu, gdzie czas płata figle, nic już nie będzie takie samo...
Przerażające tajemnice, mroczne rytuały, stare przepowiednie, wizje, duchy, ofiary, a to dopiero początek tej historii...

Pani Maggie Stiefvater wykreowała świat przepełniony magią! Oczywiście w pozytywnym znaczeniu. Wszystkie istoty będące jego częścią, klimat oraz złożoność wciągnęły mnie bez reszty i przepełniły różnymi emocjami. Podczas lektury "Króla Kruków" momentami towarzyszył mi śmiech, płacz, strach oraz fascynacja.

Historia głównej bohaterki z jednej strony mnie zainteresowała, a z drugiej pozostawała dla mnie tylko wątkiem pobocznym dla wszystkich wydarzeń. Poszukiwania Glendowera przeplatają się z prywatnymi udrękami bohaterów tworząc mieszankę istnie wybuchową - nie sposób się od tej książki oderwać.

Ciekawy sposób prowadzenia narracji również sprawia, że czytelnik się nie nudzi. Autorka lawiruje pomiędzy poszczególnymi postaciami przybliżając nam ich życiorysy, a jednocześnie sprawia, że akcja nie traci tempa.

Pozostali bohaterowie - Gansey, Adam, Ronan i Noah są wzorcem męskiej, niczym nie zmąconej przyjaźni. Jeden za drugim w ogień wskoczy, każdy rozumie pozostałych bez słów. Postawy przez nich przybierane są inspirujące.

Po przeczytaniu pierwszego tomu bez dwóch zdań mogę stwierdzić, iż przeczytam pozostałe trzy części. Również książka ta wywołała u mnie chęć poznania innych dzieł pani Maggie Stiefvater, a tak się składa, że posiadam dwie części trylogii Drżenie. Zapewne całkiem niedługo i ona zagości na mojej półce przeczytanych książek.

Nie przedłużając, książkę "Król Kruków" chciałabym naprawdę serdecznie polecić wszystkim fanom zarówno fantasy, jak i romansu. Jest to lektura, od której ciężko się oderwać!


*´¯`*.¸¸.*´¯`*   *´¯`*.¸¸.*´¯`* 

Król Kruków / Złodzieje snów / Wiedźma z lustra / Przebudzenie Króla

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 Książkowa Pasja , Blogger