Droga do ciebie - J.P. Monninger 📖


Bardzo rzadko zdarza mi się sięgać po książki z motywem drogi. Do tej pory zdarzyło mi się to raz i był to romans zatytułowany "Na krawędzi nigdy" autorstwa J.A. Redmerski. Lekturę tą wspominam dobrze, jednak sam wątek podróży nie był dla mnie fascynujący. Po pewnym czasie postanowiłam dać mu drugą szansę, tym razem za sprawą "Drogi do ciebie" J.P. Monninger.
 
Romantyczna i malownicza opowieść, która dzieje się w wyjątkowym momencie życia młodej kobiety. Heather kończy naukę w college’u i wyrusza w podróż po Europie w towarzystwie dwójki najlepszych przyjaciół. Zostawia za sobą szkolne obowiązki, a dorosłość dopiero wisi w powietrzu. Przed nią już tylko to jedno jedyne lato, by być naprawdę wolną. Heather nawet nie oczekuje, że spotka kogoś takiego jak Jack. Nieoczekiwanie dostrzega w nim miłość swojego życia. Jack jest tajemniczym, starszym od Heather o kilka lat mężczyzną, który zainspirowany dziennikami dziadka postanawia odwiedzić różne miasta w Europie. Niecodzienna podróż staje się dla Heather przygodą życia. Jednak pewna tajemnica, którą skrywa Jack, zmienia dosłownie wszystko.

Zaczynając lekturę nie chciałam z góry nastawiać się na tak lub na nie. Chciałam zobaczyć czy akcja mnie wciągnie, a sama podróż okaże się interesująca. Heather, nasza główna bohaterka, jest osobą zorganizowaną. Lubi mieć wszystko pod ścisłą kontrolą. Zaraz po skończeniu studiów w perspektywie dobrego zatrudnienia postanawia wraz z przyjaciółkami odbyć podróż po Europie. Co ciekawe, ma być ona beztroska i opierać się na liście wybranych miast oraz harmonogramie czasu do poświęcenia w danym miejscu.

Zazwyczaj gdy człowiek zaplanuje wszystko w najdrobniejszych szczegółach, zawsze znajdzie się mały drobiazg, za którym niczym lawina pojawią się niezapowiedziane wydarzenia. Jednym z nich jest stający na drodze Heather przystojny Jack, który zamącił dziewczynie w głowie. Mężczyzna także odbywa podróż po Europie, jednak jest ona oparta o notatnik dziadka, w którym to są zapiski dotyczące podróży podczas II wojny światowej.

Na pewno "Droga do ciebie" to lektura idealna na lato, ponieważ to właśnie wtedy mamy najwięcej odwagi wyjść ze swojej strefy komfortu i wyruszyć w nieznane. Co prawda autor opisuje zwiedzane przez bohaterów miejsca bardzo szczegółowo, jednak możliwość zobaczenia zabytków i widoków na własne oczy jest bezcenna. Wracając do książki - nie skupia się ona w całości tylko na wątku miłosnym. Motyw podróży, o którym wspominałam na wstępie, jest tu bardzo mocno rozwinięty. I przyznam, że przypadł mi bardzo do gustu. Możliwość podążania śladami bohaterów i zwiedzania Europy była wspaniałym przeżyciem, a doliczając do tego dodatkowo prostotę przedstawienia historii, dojrzałość i ciepło otrzymujemy historię o przyjaźni, podróży, miłości oraz odnajdywaniu swojego prawdziwego ja.

Dziękuję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 Książkowa Pasja , Blogger