Okrutny książę - Holly Black 📖


Krwawe Królestwo Elfów, zależności na Dworze oraz magia - czy to przepis na książkę idealną?
Krwawa zbrodnia na zawsze odmienia los trzech sióstr. Zostają porwane do świata elfów, bajecznego Elysium. Upływa dziesięć lat; Jude pragnie za wszelką cenę odnaleźć swoje miejsce w krainie elfów – lecz dumni elfowie gardzą śmiertelniczką, a wzgardliwszy od innych jest książę Cardan, najmłodszy i najokrutniejszy z potomków Najwyższego Króla.

By zdobyć pozycję na Dworze, musi rzucić Cardanowi wyzwanie – a następnie ponieść konsekwencje.

Jude poznaje labirynt intryg i ułudy, odkrywa własną przebiegłość i to, że zdolna jest zadać ból, a nawet śmierć. Gdy za sprawą zdradzieckich knowań elfowym dworom zagraża niebezpieczeństwo pogrążenia się w chaosie krwawej wojny, Jude gotowa jest narazić życie, by ocalić siostry i Królestwo.
Książka, o której było głośno za granicą i w Polsce jeszcze przed jej światową premierą. Jeden z popularniejszych tytułów tego roku w zagranicznych rankingach. Tytuł recenzowany przez polskich recenzentów cieszący się dobrymi ocenami. W końcu mamy swoje, polskie wydanie "Okrutnego księcia"!

Jeśli powiem, że czekałam pół roku, aby ta książka ukazała się w Polsce, to wcale nie skłamię! "The Cruel Prince" kupiłam w lutym i od tamtej pory to cudeńko czekało, aż po nie sięgnę. Jednak wszystko tak się ułożyło, że nie miałam okazji. Minęło pół roku i ukazała się pierwsza zapowiedź "Okrutnego księcia". Gdy ją ujrzałam pierwsza moja myśl była następująca "w końcu ktoś się zainteresował tym tytułem i to jak szybko". Odliczałam dni do premiery, cieszyłam się po cichu i w końcu sięgnęłam po ten tytuł. A czekało mnie w nim co nie miara!

Elfy, kolorowe wróżki czyniące dobro, magiczne stworzenia czarujące swoim urokiem? Oj zapomnijcie o tym obrazie. Choć nie do końca. Elfy stworzone przez Holly Black to brutalne, lecz piękne stworzenia. Potrafiące jednym słowem zdobyć władze nad człowiekiem, bawiące się przewrotnym ludzkim życiem, niektóre okrutne i mściwe, inne życzliwe, ale zdystansowane - te elfy mają bardzo dużo aspektów działających na ich korzyść, ale praktycznie tylko jedną wadę, której nie znoszą - nie potrafią kłamać. Tytułowy książę Cardan to postać niewątpliwie okrutna, złośliwa i brutalna. Idealny przedstawiciel elfów. Muszę jednak przyznać, że mnie elfy Black urzekły, a ich świat zafascynował. Czułam się w nim znakomicie i nie chciałam go opuszczać!

Historia Jude jest krwawa i bolesna. Dziewczyna mieszkała z siostrami oraz rodzicami w świecie ludzi do czasu, gdy zjawił się nieznajomy na progu ich domu. Tajemniczy mężczyzna zamordował rodziców dziewczyn, a je same zabrał ze sobą do Królestwa Elfów. Wychowywane przez mordercę najważniejszych dla nich osób, Jude i jej siostry zmuszone są nauczyć się żyć w nowym środowisku.

Kłamstwem nie będzie stwierdzenie, że takiej książki jeszcze w tym roku nie czytałam! Zarówno zaskakujący bohaterowie, zwroty akcji, lejąca się krew, ścielące się trupy, intryga polityczna, walka o własną tożsamość - to wszystko, bez wyjątku, znajdziecie w tej książce. Jest ona przepełniona wątkami, dużą ilością nietuzinkowych bohaterów, zarówno elfów, jak i ludzi. Wykreowany świat jest magiczny, urzekający i niebezpieczny. Główna bohaterka to postać zawzięta, z ciętym charakterem, pragnąca chronić rodzinę i udowodnić dręczącym ją elfom, że jest kimś.

"Okrutny książę" to lektura znakomita! Z tak genialnym cliffhangerem, że aż ciężko odłożyć książkę i wrócić do normalnego funkcjonowania! Holly Black poznałam od zdecydowanie najlepszej strony i nie mogę się doczekać kolejnych tomów trylogii. Jeśli "Okrutny książę" nie znajdował się na waszym TBR-ze, to koniecznie naprawcie ten błąd i dodajcie go do listy!

Dziękuję!

5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej serii wcześniej, a widzę, że warto przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam w zapowiedziach i jestem nią zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może się skuszę skoro zachwalasz ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zatem naprawię mój błąd i z chęcią nadrobię tę lekturę:)
    Pozdrawiam, Justyna z http://livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 Książkowa Pasja , Blogger