Nie widując gwiazd - Agata Piechota 📖

Autorka: Agata Piechota
Tytuł: Nie widując gwiazd
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Ilość stron: 336
Data premiery: 31 lipca 2017
Ocena: 7,5/10


Polscy autorzy szturmem podbijają rynek w tym roku. A już w szczególności autorki, dodatkowo niektóre debiutujące! Z każdą kolejną książką ulegam coraz większemu czarowi pióra rodzimych autorek i oddaję im na przechowanie fragmenty swojego serca. Niestety, zazwyczaj nie dostaję ich z powrotem ;)

Agata Piechota zaskoczyła mnie. I to bardzo mocno. Przed przeczytaniem książki rzuciłam okiem na krótką notkę biograficzną, w której odnalazłam stwierdzenie "..., aż pewnej bezsennej nocy przybłąkało się do niej zdanie, które kilkanaście miesięcy później okazało się skończoną powieścią.". Przyznam, że już w tym momencie moje oczy otworzyły się nienaturalnie szeroko wizualizując moje zaskoczenie. Następne pojawiło się bardzo szybko. Wystarczyło około sto stron książki. Ale do tego wrócę za chwilę.

Dwudziestosiedmioletnia Jagoda po nieudanym związku powoli staje na nogi. Oddająca się pracy i przyjaciołom kobieta nie zwraca większej uwagi na mężczyzn, nie szuka rozpaczliwie swojej drugiej połówki. Każdy dzień stara się przeżyć dla siebie, dodatkowo poświęcając maksimum uwagi własnym potrzebom oraz najlepszym przyjaciółkom. Rutyna dnia codziennego nie doskwiera Jagodzie, jednak przypadkowe spotkanie na ulicy odmienia całą jej zbudowaną od podstaw rzeczywistość, zakładając bohaterce nowe kolorowe okulary.

Po krótkim streszczeniu wróćmy do głównego wątku myślowego. Co tak bardzo zaskakuje w twórczości debiutującej autorki? Moim zdaniem dojrzałość odczuwalna na każdej stronie. Podejście do tematu szarej codzienności z nowej strony. Ukazanie kiełkującej miłości, która zaczyna definiować nas samych. Problemów z jakimi przychodzi nam się zmierzyć. Życia jako spójną całość, która pomimo iż składa się z tak wielu niedoskonałości, sama w sobie jest doskonała, na swój sposób.

Dużym atutem powieści jest jej lekkość. Choć nie raz dotykamy tematów na co dzień zmazujących uśmiech z twarzy, to czytamy o tym z niemałym zainteresowaniem. Oprócz tego książka łączy różne tematyki, w jednej chwili czytamy romans, by za chwilę zagłębiać się w powieść obyczajową.

"Nie widując gwiazd" to kolejna pozycja, po którą należy sięgnąć zapoznając się z "arsenałem" wytoczonym przez polskie autorki. Niebanalna, pozwalająca wysnuć wnioski historia otwiera oczy na drobnostki życia codziennego, o których często zapominamy. Podobnie jak zapominamy czym, tak naprawdę jest miłość. Poświęćmy więc dwa wieczory i pozwólmy Agacie nam o tym przypomnieć.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję

8 komentarzy:

  1. Nie słyszałam jeszcze nic o tej książce,ale mam zamiar dać szansę polskim autorom więc może po nią sięgnę. Pozdrawiam cieplutko https://ksiazkialeksandry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Polscy autorzy są naprawdę warci uwagi :)

      Usuń
  2. Ja również nie słyszałam nic na temat tej książki. Aczkolwiek bardzo mnie intryguje, tym bardziej, że należy do dorobku polskich autorów. Po Twojej recenzji, wydaje mi się, że może to być przyjemna obyczajówka, w sam raz na zbliżające się jesienne wieczory :)

    Pozdrawiam cieplutko,
    dziennikbibliotekarki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawe, jeszcze nie słyszałam nic o tej pozycji :D ale imię Jagoda jest z tego co zauważyłam bardzo lubiane przez polskich twórców :D Świetnie , że książkę dobrze się czytało, szczególnie biorąc pod uwagę , że to debiut!

    Pozdrawiam!
    Cass z Cozy Universe

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka stanowczo mnie przekonuje. Myślę, że porusza tematy ważne w moim życiu, więc powinnam ją przeczytać. W dodatku jakkolwiek śmiesznie to brzmi, to autorka ma takie samo nazwisko jak ja i okładka posiada dużo żółtego, a to kolor, który wprost ubóstwiam. Może to właśnie jakiś znak, żebym nie zwlekała :)
    Pozdrawiam ;)

    http://lustrzananadzieja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za takimi pozycjami, pomimo tego zaciekawiłaś mnie :)

    Pozdrawia,
    adventureinthelibrary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem zaciekawiona tą książką i mam nadzieje, że szybko znajdę czas by ją przeczytać.
    Serdecznie pozdrawiam.
    https://nacpana-ksiazkami.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 Książkowa Pasja , Blogger